Sist oppdatert: 17.08.2023
Personvernerklæring
Denne personvernerklæringen («Erklæringen») gjelder for Storaas-Barsnes AS, et selskap registrert i Norge med organisasjonsnummer 915032079, og hvis registrerte adresse er Horsnruds vei 9, 3612 Kongsberg, Norge («oss», «vi», eller «vår») for driften av www.kryptohjelpen.no («Nettstedet»).
- Innsamling og bruk av personopplysninger
Vi samler inn forskjellige typer personopplysninger for ulike formål for å levere og forbedre tjenesten vår til deg. Typer data samlet inn kan inkludere din e-postadresse, navn, og andre opplysninger vi trenger for å yte tjenester eller korrespondere med deg.
- Lagring av data
Storaas-Barsnes AS vil beholde dine personopplysninger bare så lenge det er nødvendig for formålene som er angitt i denne personvernerklæringen.
- Overføring av data
Dine opplysninger, inkludert personopplysninger, kan overføres til – og vedlikeholdes på – datamaskiner som er lokalisert utenfor ditt statlige, provinsielle, land- eller andre myndighetsområder, der lovene om databeskyttelse kan være forskjellige fra de i ditt jurisdiksjon.
- Dine rettigheter
I henhold til GDPR og andre relevante lover, har du rett til å få tilgang til, rette, motta en kopi av, slette og/eller begrense behandlingen av dine personopplysninger.
- Endringer i denne personvernerklæringen
Vi kan oppdatere personvernerklæringen vår fra tid til annen. Du anbefales å se gjennom denne personvernerklæringen regelmessig for eventuelle endringer. Endringer i denne personvernerklæringen er effektive når de blir publisert på denne siden.
- Kontakt oss
Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen, kan du kontakte oss:
- Ved e-post: post@kryptohjelpen.no
- Ved post: Storaas-Barsnes AS, Horsnruds vei 9, 3612 Kongsberg, Norge
Salgsbetingelser
- Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av tjenester mellom næringsdrivende og forbrukere.
- Partene
Selger er Kryptohjelpen, driftet av Storaas-Barsnes AS, Hornsruds vei 9, 3612 Kongsberg, post@kryptohjelpen.no, orgnr: 915032079 , og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
- Pris
Den oppgitte prisen for tjenestene er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære. - Avtaleinngåelse: Varighet, bindingstid, oppsigelse
Avtalen er bindende for begge parter ved kjøpstidspunkt.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Tjenestens varighet: Abonnementet for tilgang til kunstig intelligens er løpende per uke. Andre generelle produkter har ingen varighet.
Bindingstid: Det er ingen avtaletid i våre generelle produkter.
Oppsigelse: Abonnementet kan sies opp når som helst ved å sende en e-post til post@kryptohjelpen.no eller ved å fylle ut vårt skjema på nettsiden og velge ‘Oppsigelse’ som årsak.
- Betalingen
Selgeren kan kreve betaling for tjenesten fra det tidspunkt den blir tilgjengelig for kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som tjenesten blir tilgjengelig.
Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt når tjenesten er tilgjengelig. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.
Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
- Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har fått tilgang til tjenesten.
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere tjenesten til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Tjenesten skal leveres til kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
- Risikoen for tjenesten
Risikoen for tjenesten går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått tilgang til tjenesten i tråd med punkt 6. - Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Hvis kjøperen ikke betaler eller oppfyller de andre forpliktelsene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde tjenesten tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer. - Oppfyllelse:
Hvis kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. - Heving:
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan imidlertid ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet hvis kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale. - Erstatning:
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §46. - Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr:
Hvis kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven. - Gebyr ved uavhentede ikke-forsendelsespliktige varer:
Hvis kjøperen ikke henter ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
- Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer derfor ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10. - Personopplysninger
Selgeren behandler personopplysninger i henhold til loven om personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. - Angrerett, avbestilling, ombooking
Angrerett: Kunden har angrerett på tjenesten i henhold til Forbrukerkjøpsloven.
Endring av bestilling: Endringer kan gjøres ved å kontakte post@kryptohjelpen.no eller ved å fylle ut vårt skjema på nettsiden og velge ‘Endring’ som årsak.
Avbestilling: Kunden kan avbestille abonnementet ved å kontakte post@kryptohjelpen.no eller ved å fylle ut vårt skjema på nettsiden og velge ‘Avbestilling’ som årsak. - Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punktene 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon +47 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Kunde kan kontakte post@kryptohjelpen.no dersom det er ønskelig å klage eller reklamere på tjenesten. - Salgspant
Selgeren har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jf. pantelovens §3-14 flg.